Wednesday, March 27

Sunday frizzy walk: is it really spring?


Sunday I braved the cold and went to walk and play outside in the streets of London. I wanted to try to wear my green hat which I , if I remember correctly, bought because it was the same colour as my nail polih  tartan trousers (consumerism...), but left in the corner of my wardrobe for months because I did not think I could pull it off. The thing is that I have decided about two years ago that I would no longer buy clothes that I don't need, I would wear what I have, donate what I don't wear, up-cycle what I cant donate and buy sustainable/ethical clothes or clothes from charity shops. You've gessed it, my goal is to have a more sustainable wardrobe and it's difficult, especially when I want to buy some items from the H&M Conscious collection! But I won't, I don't have the budget and frankly, I know that I don't really need these clothes so I will do with what I've got.

Dimanche, j'ai bravé le froid et je suis allée jouer me promener  dans les rues de Londres. Je voulais essayer de porter mon chapeau vert, celui que j'ai, si je me souviens bien, acheté parce qu'il était de la même couleur que mon vernis pantalon tartan (consumérisme...), mais qui est resté dans un coin de ma garde-robe pendant des mois parce que j’avais trop peur de le porter. J'ai décidé il y a deux ans de ne plus acheter de vêtements dont je n'ai pas besoin, de porter ce que j'ai déjà, de donner ce que je ne porte pas, recycler ce que je ne peux pas donner et d’acheter des vêtements qui s’inscrivent dans le développement durable. Mon but est d'avoir une garde-robe éthique et je dois avouer que est difficile, surtout lorsque  je souhaite acheter des articles de la collection  H & M Conscious Collection! Mais je ne le ferai pas car  je n'ai pas le budget et franchement, je sais que je n'ai pas vraiment besoin de ces vêtements. Je fais donc avec ce que j’ai.





FYI

I'm wearing/Je porte:

Trousers & Hat | Uniqlo
Bag | Second hand shop
Coat | Zara
Jumper | River Island (men)
Shoes | Accessorizes



Love & Chocolate!